Топ-7 питань про припинення і відновлення електропостачання

  1. З чиєї ініціативи може бути припинено постачання електроенергії?

Ініціаторами припинення електропостачання можуть виступати: споживач, постачальник електричної енергії, а також оператор системи розподілу.

  1. Які можуть бути причини припинення електропостачання постачальником електричної енергії?

У разі виникнення заборгованості за спожиту електричну енергію постачальник може припинити електропостачання. Якщо споживач перешкоджає доступу співробітників електропостачальника до лічильників, розміщених на його території, то постачальник також має право припинити постачання електричної енергії.

  1. В яких випадках оператор системи розподілу може припинити електропостачання?

Причини припинення електропостачання оператором системи розподілу:

  • виникнення заборгованості за послуги розподілу електричної енергії;
  • відсутність доступу працівників ОСР до лічильників споживача;
  • несплата вартості необлікованої електричної енергії, визначеної відповідно до законодавства (при наявності рішення суду на користь ОСР);
  • невиконання припису представника відповідного органу виконавчої влади;
  • відсутність договору споживача з ОСР/електропостачальником;
  • недотримання Правил охорони електричних мереж.
  1. Що робити споживачеві, який вирішив припинити електропостачання?

Достатньо надати заяву власника електроустановки оператору системи розподілу і оплатити послугу відключення.

  1. В які терміни ОСР/елекропостачальник повинні повідомити споживача про припинення електропостачання?

Постачальник електричної енергії – не пізніш як за 10 робочих днів до дня відключення, ОСР – не пізніш як за 5 робочих днів до дня відключення.

Якщо припинення електропостачання тимчасове і пов’язане з плановими роботами в електромережах, то ОСР повідомляє споживачів через свій веб-сайт і ЗМІ за 10 днів до дня його здійснення.

Без попередження електропостачання може бути припинено в разі:

  • аварійної ситуації;
  • самовільного підключення споживачем електроприймачів поза лічильником;
  • зниження функціонування електроустановок споживача, в результаті чого відбувається порушення нормального функціонування електроустановок ОСР та інших споживачів.
  1. Скільки часу має займати тимчасове припинення електропостачання в разі планових робіт або аварійної ситуації?

Час припинення електропостачання в такому випадку не повинен перевищувати 24 години.

  1. Як відбувається відновлення електропостачання?

При відключенні електроустановок з вини споживача, відновлення відбувається після ліквідації допущених порушень в термін:

  • для сільської місцевості – протягом 5-ти робочих днів;
  • для міста – протягом 3-х робочих днів.

В такому випадку споживач повинен відшкодувати ініціатору відключення витрати по припиненню і відновленню електроживлення.

Якщо ініціатором відключення був споживач, то відновлення електроживлення здійснюється за допомогою заяви ОСР протягом 5 робочих днів після оплати послуг підключення.

З повним порядком припинення і відновлення постачання елекроенергії можна ознайомитись в розділі VII Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКУ від 14.03.2018 № 312.